L'Oréal achiziționează divizia de cosmetice de lux de la Kering, incluzând branduri precum Gucci și Balenciaga, pentru 4 miliarde de euro.
Sursa poza si informatii: biziday.ro
L'Oréal achiziționează divizia de cosmetice a Kering pentru 4 miliarde de euro
Gigantul L'Oréal a făcut un pas semnificativ pe piața produselor de lux prin achiziția diviziei de cosmetice a Kering, evaluată la 4 miliarde de euro. Aceasta include branduri renumite precum Gucci, Creed, Bottega Veneta și Balenciaga. Mișcarea face parte din strategia noului director general al Kering, Luca de Meo, de a diminua datoriile firmei.
În urma acestei tranzacții, L'Oréal va avea drepturi exclusive pe o perioadă de 50 de ani pentru a dezvolta parfumuri și produse de înfrumusețare sub mărcile Gucci, Bottega Veneta și Balenciaga. De remarcat că, în prezent, Coty deține licența pentru parfumurile Gucci, dar aceasta va fi preluată de L'Oréal după 2028, la expirarea acordului actual.
Această decizie vine într-un moment crucial pentru Kering, în condițiile în care Luca de Meo, fost director general la Renault, caută să reformeze afacerea pentru a reduce datoriile impunătoare ale companiei. La sfârșitul lunii iunie, datoria netă a Kering era de 9,5 miliarde de euro, alături de alte datorii pe termen lung de 6 miliarde de euro, ceea ce a generat îngrijorări majore în rândul investitorilor.
În 2023, Kering achiziționase brandul Creed pentru 3,5 miliarde de euro, într-o tentativă de a-și diversifica portofoliul și a scăpa de dependența financiară excesivă de Gucci. Totuși, grupul a întâmpinat dificultăți cu scăderea vânzărilor în China și a raportat pierderi de 60 de milioane de euro în prima jumătate a acestui an.
Luca De Meo a preluat conducerea Kering în septembrie și a anunțat acționarii că are în vedere măsuri drastice și reorganizare pentru a reduce povara datoriilor.
L'Oréal, lider mondial în producția de cosmetice, nu este străin de achizițiile de branduri de lux. În 2008, a cumpărat drepturile pentru Yves Saint Laurent tot de la Kering pentru 1,15 miliarde de euro. Totuși, achiziția curentă este cea mai semnificativă făcută de L'Oréal până acum, depășind și achiziția mărcii australiene Aesop pentru 2,5 miliarde de dolari din 2023.
Această tranzacție subliniază ambiția L'Oréal de a-se extinde în calea succesului pe piața cosmeticelor de lux.