Liceul Teoretic Filadelfia Suceava și o școală din București încep un program pilot național.
Sursa poza si informatii: svnews.ro
Liceul Teoretic Filadelfia din Suceava, alături de o școală din București, participă la un proiect pilot național intitulat "Învățarea Vizibilă" (Visible Learning). Acest program educațional internațional, dezvoltat de profesorul John Hattie, se concentrează pe îmbunătățirea procesului de învățare prin clarificarea obiectivelor, feedback continuu și implicarea activă a elevilor.
Despre programul "Învățarea Vizibilă"
"Învățarea Vizibilă" este o abordare educațională care pune accent pe transparența progreselor elevilor și profesorilor în procesul de învățare. Scopul este de a ajuta participanții să înțeleagă clar unde se află, unde doresc să ajungă și cum pot atinge aceste obiective. Printre principiile fundamentale ale acestui program se numără:
-
Claritatea obiectivelor: Atât profesorii, cât și elevii trebuie să aibă o înțelegere clară a ceea ce se așteaptă să învețe și ce înseamnă succesul.
-
Feedback continuu: Profesorii oferă feedback constant elevilor, ajutându-i să identifice punctele forte și ariile unde pot progresa.
-
Implicarea elevilor: Elevii sunt încurajați să fie participanți activi în educația lor, înțelegând propriul parcurs de învățare și asumându-și responsabilitatea.
-
Reducerea anxietății: Prin claritatea obiectivelor și înțelegerea progresului, elevii se simt mai încrezători și mai puțin anxioși, accentuând sentimentul de reușită.
-
Autonomie și motivație: Abordarea cultivă autonomia elevilor și le crește motivația internă, transformându-i din consumatori pasivi în actori principali în procesul educațional.
Implementarea în Suceava
La Liceul Teoretic Filadelfia din Suceava, programul "Învățarea Vizibilă" este implementat cu scopul de a transforma modul în care profesorii și elevii interacționează în procesul educațional. Dr. Liliana Romaniuc, președinta Asociației Române de Literație, a subliniat importanța acestui program, menționând că:
"Programul se focalizează în primul rând pe învățare și mai puțin pe predare și cred că lucrul care mie îmi place cel mai mult are legătură cu faptul că programul invită profesorii să pregătească învățarea punându-și lentilele elevilor iar pe elevi îi învață cum să devină propriii lor profesori."
Această abordare inovatoare promite să aducă beneficii semnificative în educația suceveană, îmbunătățind atât performanțele elevilor, cât și satisfacția și eficiența cadrelor didactice.
Context pentru cititorii din București
Pentru cititorii din București, este important de menționat că acest program este implementat și într-o școală din capitală, ceea ce permite compararea și schimbul de bune practici între instituțiile educaționale din diferite regiuni ale țării. Astfel, "Învățarea Vizibilă" are potențialul de a deveni un model educațional național, cu impact pozitiv asupra întregului sistem de învățământ din România.