Ministrul Miruță pune în pericol turismul de incoming fără târguri internaționale și finanțare pentru turiști străini?
Sursa poza si informatii: svnews.ro
Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) a reacționat cu surprindere la declarațiile recente ale ministrului Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului, Radu Miruță, care a afirmat că nu vede utilitatea târgurilor internaționale de turism și că nu a semnat finanțarea participării României la acestea.
ANAT consideră că promovarea turistică eficientă nu se limitează la mediul digital și subliniază importanța prezenței României la târgurile internaționale de turism, evenimente la care participă anual peste 180 de țări. De exemplu, Albania a avut la ITB Berlin 2025 trei standuri pe o suprafață de peste 800 mp, fiind țară partener oficială a târgului. Această implicare subliniază importanța acestor evenimente pentru promovarea destinațiilor turistice.
Dr. Alin Burcea, președintele ANAT, a declarat: „Astăzi, România este pe ultimul loc în Europa la numărul de turiști străini – 2,5 milioane în 2024, în timp ce Albania a avut 11 milioane, iar Bulgaria 13 milioane! Dacă domnul Miruță renunță la aceste târguri, România va dispărea definitiv de pe piața turistică internațională!”
ANAT subliniază că turismul de incoming reprezintă o formă de export de servicii, aducând venituri în țară fără a fi necesare împrumuturi externe. Pentru a sprijini acest sector, ANAT propune:
- Organizarea de infotripuri cu touroperatori străini pentru a cunoaște și promova România.
- Participarea la târguri internaționale de turism, esențială pentru promovarea țării ca destinație turistică.
- Organizarea propriului târg internațional de incoming, business-to-business, invitând agenți de turism, touroperatori, specialiști și jurnaliști din întreaga lume.
- Caravane turistice, workshopuri și conferințe de presă în țările țintă pentru a atrage parteneri și clienți noi.
- Invitarea jurnaliștilor, bloggerilor și influencerilor relevanți pentru a crește vizibilitatea turismului românesc pe piețele externe.
ANAT își exprimă dorința de a colabora strâns cu autoritățile pentru a dezvolta o strategie coerentă și integrată de promovare, care să conducă la o creștere semnificativă a numărului de turiști și să îmbunătățească imaginea României pe plan internațional.