O Scădere de 32,7% față de Anul Precedent în Europa
Sursa poza si informatii: obiectivdesuceava.ro
În luna mai 2025, piața auto din România a înregistrat o scădere abruptă de 32,7% față de aceeași perioadă a anului trecut, cu doar 10.521 de autoturisme noi înmatriculate, comparativ cu 15.643 în mai 2024. Această tendință negativă se aliniază cu o scădere generală a pieței auto europene, care a înregistrat o scădere de 1,7% în 2024.
Cauzele scăderii
Principala cauză a acestei scăderi accentuate este întârzierile în implementarea programului Rabla 2025, care trebuia să fie lansat în martie, dar a fost amânat de Administrația Fondului pentru Mediu. Această amânare a blocat deciziile de achiziție ale miilor de clienți care sperau la subvenții pentru a-și cumpăra o mașină nouă.
Tendințe în Uniunea Europeană
Pe plan european, înmatriculările de autoturisme au crescut cu 1,9% în mai 2025, atingând 1,11 milioane de unități. Totuși, România se remarcă negativ, cu cel mai mare declin anual la nivel continental. În primele cinci luni ale anului, în Europa au fost înmatriculate 249.593 de autoturisme Dacia, cu 1,8% mai mult decât în perioada similară a anului trecut.
Impactul asupra pieței second-hand
În paralel, piața auto second-hand a înregistrat o creștere semnificativă. Numărul mașinilor rulate înmatriculate în luna mai a crescut cu 34,28%, ajungând la 33.043 de unități, de trei ori mai mult decât cele noi.
Perspective pentru Constanța
În județul Constanța, tendințele pieței auto reflectă situația națională. Deși scăderea înregistrată este semnificativă, este important ca autoritățile locale și naționale să colaboreze pentru a implementa măsuri care să sprijine sectorul auto și să încurajeze achizițiile de autoturisme noi, inclusiv prin reluarea și eficientizarea programului Rabla.
În concluzie, scăderea pieței auto din România în luna mai 2025 subliniază necesitatea unor măsuri rapide și eficiente pentru a revitaliza sectorul și a sprijini dezvoltarea economică a regiunii.