Proiectul half profile prinde contur în Etapa I
Sursa poza si informatii: svnews.ro
Consiliul Județean Suceava și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au încheiat un parteneriat pentru realizarea variantei de ocolire a orașului Gura Humorului, în prima etapă, folosind sistemul "half profile". Proiectul de hotărâre privind acest parteneriat a fost inițiat de președintele Consiliului Județean, Gheorghe Șoldan, și urmează să fie aprobat în ședința deliberativului județean de joi, 26 iunie.
În prezent, pe Drumul Național 17 (DN17), care traversează orașul Gura Humorului, se înregistrează un trafic rutier intens, ceea ce duce la creșterea duratei călătoriilor și la scăderea siguranței circulației. Aglomerările în trafic sunt resimțite în special în apropierea orașului, iar realizarea unei variante de ocolire a devenit o prioritate. În contextul dezvoltării drumului de mare viteză Baia Mare-Suceava, este necesară construirea unei variante de ocolire care să asigure conexiunea între Lotul 2 Bistrița-Vatra Dornei și Lotul 3 Vatra Dornei-Suceava al drumului de mare viteză și care să contribuie la eliminarea traficului greu și de tranzit din interiorul orașului Gura Humorului.
Obiectivul de investiții "Varianta de Ocolire a orașului Gura Humorului" va contribui la dezvoltarea sectorului de transport din județul Suceava, îmbunătățind viteza de circulație în vecinătatea orașului și eliminând ambuteiajele majore de pe ruta centrală care străbate orașul.
Studiul de fezabilitate, aprobat prin Hotărârea Consiliului Județean Suceava nr. 40/2024 și Hotărârea Guvernului nr. 302/2024, estimează valoarea totală a investiției la 2.698.841 mii lei (inclusiv TVA), din care construcția și montajul reprezintă 2.318.152 mii lei, pentru o lungime de 10,142 km. Finanțarea este preconizată din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport 2021-2027, bugetul de stat și alte surse legale, însă sursa exactă pentru proiectare și execuție nu a fost încă identificată.
În urma corespondenței purtate între Consiliul Județean și Ministerul Transporturilor și CNAIR, a fost agreată soluția propusă de instituția județeană privind etapizarea implementării acestui obiectiv de investiții prin fracționarea soluției tehnice în două etape de implementare prin sistemul "half profile". Astfel, în prima etapă, se va realiza un sens de mers Păltinoasa – Frasin, cu o platformă de 13,4 m lățime (1+1 benzi), funcționând ca drum național. Finanțarea pentru această etapă va fi asigurată prin Programul Transport 2021-2027.
Implementarea acestui proiect va avea un impact semnificativ asupra traficului din zonă, contribuind la fluidizarea circulației și la creșterea siguranței rutiere, aspecte esențiale pentru dezvoltarea județului Suceava și a regiunii în ansamblu.