Volkswagen raportează o creștere impresionantă de 47% la vânzările mondiale de vehicule electrice, cu performanțe remarcabile în Europa și o scădere în China și SUA.

Volkswagen raportează o creștere impresionantă de 47% la vânzările mondiale de vehicule electrice, cu performanțe remarcabile în Europa și o scădere în China și SUA. Sursa poza si informatii: biziday.ro

Grupul Volkswagen anunță o creștere considerabilă la nivel global în vânzările de vehicule electrice, cu aproape 50% mai multe unități vândute în prima jumătate a acestui an. Europa a fost vedeta acestei creșteri, chiar în timp ce Tesla a înregistrat dificultăți.

Volkswagen, care include și brandurile Audi, Skoda și SEAT, a vândut 465.000 de vehicule electrice în primele șase luni din 2025, ceea ce marchează o creștere de 47% față de perioada similară din anul trecut. Din cele 4,4 milioane de mașini vândute la nivel mondial, vehiculele electrice reprezintă o cotă de 11%, o îmbunătățire de la 7% anul precedent. Acest impuls al vânzărilor electrice a contribuit și la o ușoară creștere a livrărilor totale cu 1,3%.

Totuși, performanțele grupului au variat în funcție de regiune. În Europa, vânzările au explodat cu aproape 90%, avantajate de scăderea subită a vânzărilor Tesla. Imaginea Tesla a fost, posibil, afectată de asocierea lui Elon Musk cu partide politice controversate din Europa, sugerând o schimbare în preferințele consumatorului.

În contrast, Volkswagen s-a confruntat cu provocări în China și America de Nord. În aceste regiuni, vânzările de vehicule electrice au scăzut, pierzând teren în fața concurenților locali și fiind afectate de taxele vamale impuse de administrația Trump. Tot în China, s-a înregistrat o scădere de 30% pe segmentul electric, în favoarea mărcilor autohtone.

Situația din România reflectă obstacolele pieței locale. Vânzările de mașini electrice au scăzut cu 45% în urma anulării programului Rabla, dar Dacia Spring a dominat piața. Volkswagen a înregistrat o scădere de 22%, cu numai 197 de vehicule electrice vândute în prima jumătate a anului. Totuși, modelele plug-in hibrid (PHEV) ale grupului au avut un succes notabil, crescând cu 514%, de la 76 la 467 de unități vândute.

De asemenea, potrivit APIA, piața românească a vehiculelor hibride cu încărcare electrică a urcat cu 25%, cu un total de 3.666 de unități vândute în aceeași perioadă, semnalând un interes tot mai mare al consumatorilor pentru această tehnologie.

Așadar, în ciuda fluctuațiilor regionale, Volkswagen își consolidează poziția pe piața vehiculelor electrice, demonstrând capacitatea de a evolua și de a-și optimiza strategia în funcție de tendințele locale și internaționale.


Irina Panait

Irina Panait este o jurnalistă dinamică și empatică, născută și crescută în Brăila, cu o pasiune autentică pentru poveștile locale și vocea comunității. Cu studii în jurnalism și comunicare, Irina aduce în fiecare articol rigoare, claritate și o notă personală care face diferența. Este cunoscută pentru abordarea sinceră, pentru interviurile umane și pentru reportajele care pun în lumină atât provocările, cât și frumusețile orașului de la Dunăre.